როდესაც იბადები ოჯახში, სადაც დედა მსოფლიო კინოს უკვდავი ლეგენდაა, ხოლო მამა — იტალიური კინოს ოქროს ხანის ერთ-ერთი მთავარი შემოქმედი, ბუნებრივია, გარშემო ყველა ფიქრობს, რომ შენი ცხოვრება წინასწარ განსაზღვრულია. თუმცა ედუარდო პონტი, რომელიც 1973 წელს ჟენევაში დაიბადა, ერთ-ერთი იმ იშვიათთაგანია, ვინც ამ მოლოდინებს არ დაჰყვა და საკუთარი გზა თავად შექმნა.
სოფია ლორენი ხშირად ამბობს:
„ჩემი ყველაზე დიდი როლი ეკრანზე კი არა, დედობაშია. ვცდილობდი, რომ ჩემი შვილებისთვის ცხოვრება ჩვეულებრივი ყოფილიყო — ოჯახური ვახშმები, სკოლა, მეგობრები. ყველაფერი ის, რაც ჩვეულებრივ ოჯახს ახასიათებს.“
ედუარდოც ასე იხსენებს ბავშვობას:
„დედა არასოდეს გვაგრძნობინებდა, რომ ის კინოს ლეგენდა იყო. ჩემთვის ის ყოველთვის იყო უბრალოდ დედა, რომელიც ყველაფერს აკეთებდა ჩვენი სიმშვიდისთვის.“
სოფია ლორენის გლობალური პოპულარობის მიუხედავად, ოჯახური გარემო სითბოთი და სიმკაცრით იყო სავსე — და სწორედ ამ ნიადაგზე ჩამოყალიბდა ედუარდოს ხასიათი.
კარლო პონტი უფროსი, იტალიური კინოს გიგანტი და მრავალი შედევრის პროდიუსერი, შვილებისთვის ხშირად უფრო მასწავლებლის როლში იყო, ვიდრე მხოლოდ მშობლის.
„მამა დიდი ემოციებით არასოდეს გამოირჩეოდა, მაგრამ მასწავლა ყველაზე მთავარი — საქმის ბოლომდე მიყვანა და პასუხისმგებლობის აღება,“ — ამბობს ედუარდო. ეს დისციპლინა და სიმტკიცე მისი შემოქმედების განუყოფელ ნაწილად იქცა.
ედუარდოს უფროსი ძმა, კარლო პონტი უმცროსი, წარმატებული დირიჟორია და მსოფლიო ორკესტრებთან თანამშრომლობს.
„მე და ედუარდო სხვადასხვა სამყაროში ვმუშაობთ — მე მუსიკაში, ის კინოში. მაგრამ ორივეს ერთი მიზანი გვაქვს: ადამიანებში ემოციის გაღვიძება,“ — ამბობს კარლო უმცროსი. ედუარდო კი ღიმილით ამატებს:
„თითქოს მშობლების მემკვიდრეობა გავიყავით — მე კინო ავიღე, მან მუსიკა.“ ორივეს გზა სხვადასხვაა, მაგრამ ერთმანეთის წარმატებით ყოველთვის ამაყობენ. კარლო პონტი უმცროსი ქართველებისთვისაც საყვარელი სახე გახდა, რადგან მან სულ ცოტა ხნის წინ ქართველ გოგონაზე, მარიამ შარმანაშვილზე იქორწინა.
ედუარდომ სკოლა შვეიცარიაში, Aiglon College-ში დაასრულა, შემდეგ კი ლოს-ანჯელესში გადავიდა და სამხრეთ კალიფორნიის უნივერსიტეტში (USC) ინგლისური ლიტერატურა და შემოქმედებითი წერა შეისწავლა. მოგვიანებით იმავე უნივერსიტეტში კინორეჟისურაში მაგისტრის ხარისხიც მიიღო.
„არასოდეს მინდოდა მხოლოდ გვარის გამო კარიერის შექმნა. შთაგონება მშობლებისგან მივიღე, მაგრამ მინდოდა, საკუთარი გზა მქონოდა,“ — ამბობს ის.
პონტის პირველი სერიოზული ნამუშევარი იყო მოკლემეტრაჟიანი ფილმი Liv (1998).
2002 წელს კი გადაიღო პირველი სრულმეტრაჟიანი სურათი Between Strangers, სადაც მთავარ როლს სოფია ლორენი ასრულებდა. ფილმი ქალების შესახებ მოგვითხრობდა, რომლებიც საკუთარ ცხოვრებასა და იდენტობას ეძებენ.
შემდეგ იყო:
„დედასთან მუშაობა ჩემთვის უდიდესი ბედნიერებაა. გადასაღებ მოედანზე ის მხოლოდ მსახიობია — პროფესიონალი, მკაცრი და მომთხოვნი. სახლში კი ისევ დედად რჩება,“ — ამბობს ედუარდო.
სოფია ლორენიც ამ თანამშრომლობას განსაკუთრებულად აფასებს:
„ედუარდოსთან მუშაობა ჩემთვის უდიდესი გამოცდილებაა. მის თვალებში მე არა მხოლოდ დედა ვარ, არამედ მსახიობი, რომელსაც შეუძლია ახალი სახით წარდგეს.“
90-იან წლებში ედუარდოს სახელი ხშირად ჩნდებოდა პრესაში — ის კიარ მესტროიანისთან (მარჩელო მასტროიანისა და კატრინ დენევის ქალიშვილი) ერთად ჩანდა, რაც მედიისთვის განსაკუთრებით საინტერესო კავშირი იყო.
ნამდვილი სიყვარული მან ამერიკელ მსახიობთან, საშა ალექსანდერთან (NCIS, Rizzoli & Isles) იპოვა. წყვილი 2007 წელს ჟენევაში დაქორწინდა.
საშა ალექსანდერი ამბობს:
„ედუარდო იმ ადამიანთა შორისაა, ვინც არასოდეს კარგავს ღირებულებებს. ის დიდ ოჯახში გაიზარდა, მაგრამ მაინც უბრალოდ და ნამდვილად დარჩა. მისი ყველაზე დიდი ძალა ოჯახშია.“ დღეს ისინი ორ შვილს ზრდიან — ლუჩია სოფიას (2006) და ლეონარდო ფორთუნატოს (2010).
ედუარდო თავისუფლად ფლობს იტალიურ, ინგლისურ და ფრანგულ ენებს. მიუხედავად იმისა, რომ შვეიცარიაში დაიბადა და ამერიკაში ისწავლა, საკუთარ თავს მუდამ იტალიელს უწოდებს.
„შეიძლება შვეიცარიაში დავიბადე და ამერიკაში ვისწავლე, მაგრამ ჩემი გული ყოველთვის იტალიურია. არ ვცდილობ მშობლებთან კონკურენციას — მათ მემკვიდრეობას ჩემი გზით ვაგრძელებ,“ — ამბობს ის.
ედუარდო პონტი დღეს არის ერთ-ერთი იმ რეჟისორთაგანი, ვინც მშობლების დიდების ჩრდილში არ დაიკარგა. ის ქმნის ისტორიებს, რომლებიც გულს ეხება და ადამიანურ ემოციებზეა დაფუძნებული.
და როცა სოფია ლორენი კიდევ ერთხელ ჩნდება ეკრანზე შვილის ფილმში, იქ მხოლოდ ლეგენდარული მსახიობი არ დგას — ეს არის დედა და შვილი, რომლებიც ერთად აგრძელებენ კინოს ისტორიას.