„მერე რა, გოგო შვილიშვილიც შვილიშვილია“, - ეს სიტყვები დიდ ილიკო სუხიშვილს ნინოზე უთქვამს, როცა მისი დაბადებისას ბიჭს ელოდებოდნენ. ნინოსთვის ეს სიტყვები საწყენი არ აღმოჩნდა - პირიქით, მოტივაციად იქცა და დღეს ნინო სუხიშვილი ცნობილი და წარმატებული ოჯახის ღირსეული წარმომადგენელია. ის ძმასთან, ილიკოსთან ერთად "სუხიშვილების" ხელმძღვანელია.
ინო სუხიშვილმა დაამთავრა თბილისის სახელმწიფო სამხატვრო აკადემიის გამოყენებითი ხელოვნების ფაკულტეტი. 1986 წლიდან მუშაობს ილიკო სუხიშვილისა და ნინო რამიშვილის სახელობის ქართული ნაციონალური ბალეტის სახელმწიფო აკადემიურ დასში კოსტიუმების მხატვრად; 1986-2000 წლებში იყო ამავე დასის მსახიობ-მოცეკვავე;

„ტრავმა მქონდა და ცეკვას 2000 წელს დავანებე თავი. არასდროს არ მქონდა სინანული და პრეტენზია სოლისტობაზე, ჩემთვის მთავარი იყო სცენაზე ვმდგარიყავი, თუნდაც ბოლო ხაზში. თან ჩვენს მშობლებსაც არ უყვარდათ, ჩვენი წინ წამოწევა. ჩემთან შედარებით ილიკო ძალიან დიდი მოცეკვავე იყო, იმასაც კი არ ჰქონდა სოლო პარტიები. რაღაცნაირად უკან გვწევდნენ, იმიტომ, რომ არ იფიქრონ სხვებმა, შვილებია, შვილიშვილები არიან და იმიტომ წინ გამოვყავდით. ამის დანაკლისი არ მაქვს, რადგან ყოველდღე დარბაზში ვარ და განუწყვეტლივ მესმის დოლ-გარმონის ხმა. ჯამში 7 000 ბავშვს ვასწავლით“,- ამბობს ნინო სუხიშვილი ერთ-ერთ ინტერვიუში.
ნინო მუშაობდა ნაციონალური ბალეტის აღმასრულებელ მენეჯერად, ხოლო 2007 წლიდან არის ანსამბლის დირექტორი და გენერალური პროდიუსერი; 2013 წელს მისი თანაავტორობით განხორციელდა პროექტი "რამიშვილები";
მისი თანაავტორობითაა შექმნილი მოდერნბალეტ "რამიშვილებისა" და ოცამდე სხვა საცეკვაო კოსტიუმი. სხვადასხვა დროს მისი ნამუშევრები გამოფენილი იყო საქართველოს, საფრანგეთისა და აშშ-ის გალერეებში, ისინი არაერთ კერძო კოლექციაში ინახება. მისი რედაქტორობით გამოცემულია წიგნები: "ქართული ნაციონალური ბალეტი", "სოლიკო ვირსალაძე", "ილიკო სუხიშვილის მოგონებები".
"სუხიშვილი გვარი აღარ არის, ეს არის პროფესია" - ამბობდა ნინო სუხიშვილი.
Ambebi.ge-სა და "პალიტრანიუსის“ ერთობლივი პროექტის "სახალხო ინტერვიუს“ მორიგი სტუმარი ქართული ნაციონალური ბალეტის "სუხიშვილებით“ აკადემიური დასის მთავარი პროდიუსერი და გენერალური დირექტორი ნინო სუხიშვილი იყო, სადაც მან არაერთ საინტერესო კითხვას უპასუხა და ჩვენთვის მნიშვნელოვან თემებზე ისაუბრა:

- "სუხიშვილები“ ყოველთვის არაჩვეულებრივი სასცენო კოსტიუმებით იყო გამორჩეული. ამ საქმეში ვის წვლილს გამოყოფდით სოლიკო ვირსალაძის გარდა?
- სოლიკო ვირსალაძის გარდა, ჩვენს ანსამბლში არავის გაუკეთებია კოსტიუმები. ერთადერთი ვარ მე, ვინც ამას 1989 წლიდან ვაკეთებ. ვარ სოლიკო ვირსალაძის მოწაფე, მის ასისტენტად 2 წელი ვიმუშავე. უკვე 30 წელია, ჩემი ესკიზებით იქმნება კოსტიუმები. ყველა ახალი პროექტი, ილიკოს მიერ დადგმული ცეკვა, ჩემი ესკიზებითა შეკერილი. ასე რომ, პროფესიით მხატვარიც ვარ, აკადემია მაქვს დამთავრებული.
- როგორი იყო და-ძმა ნინო და ილიკო სუხიშვილები ბავშვობა... როგორი ბავშვები იყავით?
- მგონი, ჩვეულებრივი ბავშვები ვიყავით, როგორც ყველა, არაფრით განვსხვავდებოდით სხვა ბავშვებისგან. გარდა იმისა, რომ ჩვენი მშობლები გასტროლებზე ყოფნისას აქ არ იყვნენ აქ. მათი ჩვენთან ყოფნის დანაკლისი იმ პერიოდში გვქონდა და ფაქტობრივად, ჩვენ ვართ ის ბავშვები, რომლებიც სცენის მტვერში, სარეპეტიციო დარბაზებსა და კონცერტების დროს, კულისებში გავიზარდეთ. როცა არ გვყავდა დამტოვებელი, სულ მშობლებს ვახლდით. რომ გავიზარდე, არ მქონდა სურვილი, მათ გარეშე სადმე წავსულიყავი, სულ მათთან ერთად ყოფნა მინდოდა.
- რა მიგაჩნიათ თქვენი ცხოვრების ყველაზე რთულ ეპიზოდად და როგორ დაძლიეთ?
- რთული ეპიზოდები ყველას ჰქონია და მეც მქონდა. ერთს გავიხსენებ და გამოვყოფ, ძალიან მძიმე წელიწადი იყო 2001 წელი - ქუჩაში შემთხვევით მანქანა დამეჯახა. ისე დამაზარალა, რომ ნახევარი წელიწადი ეტლში ვიჯექი და მერე თითქმის 8 თვე ყავარჯნებზე. მაგრამ არცერთი დღე არ ყოფილა, რომ გამეცდინა და არ ვყოფილიყავი რეპეტიციაზე. ასე რომ, დაზარალებულ მდგომარეობაშიც ვმუშაობდი. სანამ ფეხზე დავდექი, მძიმე ეტაპები გავიარე.
- ესტაფეტა, რომელიც წინაპრებისგან მიიღეთ, წარმატებით გააგრძელეთ. ეს რის ხარჯზე მოხდა?
- ეს ესტაფეტა წინაპრებისგან პირდაპირ არ მიგვიღია, ჩვენთან ლანგარზე მორთმეული არაფერი მოსულა. ბევრი შრომა დაგვჭირდა წინაპრებისთვის, მშობლებისთვის დაგვემტკიცებინა, რომ ჩვენ ეს შეგვიძლია და შეგვიძლია ცოტა სხვაზე უკეთ.
- რა თვისება მოგყვებათ ყველაზე მეტად ბებიისგან, ნინო რამიშვილისგან?
- ყოველთვის მინდოდა, დავმსგავსებოდი და ვბაძავდი კიდეც. პირველ რიგში, ალბათ მიმტევებლობა და პატიებაა. ნინო რამიშვილს ყველაფრის პატიება შეეძლო. ითვლებოდა, რომ მკაცრი იყო, მომთხოვნი, მაგრამ მეორე წუთას აღარ ახსოვდა. მეც მომთხოვნი ვარ, მიაჩნიათ, რომ მკაცრიც, მაგრამ მოვითხოვ მაღალ დონეზე შესრულებას და ხარისხს. ამიტომ ეს სიმკაცრედ არც მიმაჩნია, საქმის მიმართ სერიოზული დამოკიდებულებაა. ვინაიდან თვითონ ვარ თვითკრიტიკული, ამიტომ სხვისგანაც იმავეს ვითხოვ. საქმე ისე უნდა გაკეთდეს, როგორც ჩვენი დასის დონეს შეეფერება. ამაშიც ვგავარ ნინოს. ცეკვაში ნამდვილად არ ვგავარ, ის ჩემზე ბევრად მაგარი მოცეკვავე იყო.